Όταν θέλουμε να κάνουμε μία κατασκευη ιστοσελιδων, υπάρχουν κάποια πράγματα που χρειάζεται να γνωρίζουμε ώστε να επιλέξουμε ποιος θα το κάνει, τι πρέπει να κάνουμε εμείς και πόσο θα μας κοστίσει. Σημαντικό ρόλο δεν παίζει που βρισκόμαστε (π.χ. Ιωάννινα, Πρέβεζα, Κέρκυρα ή Αθήνα, Θεσσαλονίκη). Σημαντικό ρόλο παίζουν μια σειρά από ζητήματα που πρέπει να αποσαφηνίσουμε ώστε να μας βοηθήσουν στην καλύτερη επιλογή του ποιος θα το κατασκευάσει. Συνήθως όταν επιθυμούμε να φτιάξουμε το site για την επιχείρηση μας, πηγαίνουμε στη Google και γράφουμε π.χ. “κατασκευη ιστοσελιδων ιωαννινα” και επιλέγουμε μία εταιρία να το κατασκευάσει. Όμως, υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε σε όλη αυτή τη διαδικασία. Παρακάτω παρουσιάζονται τα 7 βασικότερα.
1. Ποιος ειναι ο επισκεπτης στην κατασκευη ιστοσελιδων;
Αν δε γνωρίζεις τον επισκέπτη σου, πως περιμένεις να τον πείσεις για τις υπηρεσίες σου; Για ένα σωστό site παίζει τεράστιο ρόλο να καταλάβουμε σε ποιον απευθυνόμαστε και τι αναζητά από την επίσκεψη του στο site μας γεωγραφικά π.χ. διαμένει στα Ιωάννινα, δημογραφικά π.χ. είναι άνδρας μεταξύ 30-55 και συμπεριφορικά π.χ. ασχολείται με το κυνήγι.
2. Τι θελω να πετυχει το site μου;
Τι στόχο ορίζω για την κατασκευή της ιστοσελίδας μου; Τι θέλω να πετύχει; Επιθυμώ να κάνω πώληση ή να δείξω το που είμαι καλύτερος από τον ανταγωνισμό; Μήπως κανένα από αυτά γιατί η υπηρεσία ή το προϊόν μου δεν έχει εναλλακτική και χρειάζεται να το γνωστοποιήσω στον κόσμο παρουσιάζοντας το;
3. Σε τι είμαι καλύτερος από τον ανταγωνισμό μου;
Όταν κάποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα μίας επιχείρησης, το κυριότερο που πρέπει να καταλαβαίνει είναι ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΑΥΤΗ. Είναι πολύ “κλασσικό” κάθε μία ιστοσελίδα να μοιάζει με μία άλλη ενός ανταγωνιστή χωρίς να υπάρχει καμία αναφορά ΣΕ ΤΙ ΑΥΤΗ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΑΦΕΡΕΙ. Ίδιες σελίδες, ίδιο στυλ, ξεπαρούρα το design από ότι ακριβώς υπήρχε πριν στο template που επιλέχθηκε για τον σχεδιασμό… και τελειώσαμε. ένα πρωταρχικό βήμα για την κατασκευή της ιστοσελίδας είναι να προβάλλονται κατάλληλα όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού. Κάποιος έχει εμπειρία από 100 projects που έχει κάνει, άλλος έχει εξειδίκευση σε έναν τομέα, άλλος έχει δυνατότητα μεγάλης γεωγραφικής κάλυψης. Αυτό το ερώτημα αν δεν μπορεί να απαντηθεί, η ιστοσελίδα κάνει τη μισή δουλειά. Μπορεί και κόσμος να έρχεται, δεν θα αποδίδει.
4. Το “ωραιο” site δεν είναι παντα και αποδοτικο
Ένα site δεν κρίνεται μόνο από την ομορφιά του. Κρίνεται από την απόδοση του στους στόχους που έχουμε ορίσει. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το www.google.gr. Η πιο απλή ιστοσελίδα που υπάρχει και όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι η μεγαλύτερη κι η πιο πολύπλοκη. Συνεπώς, το κομμάτι του “ωραίου” είναι κάτι που αντιστοιχεί σε ένα μόνο μέρος για την κατασκευη ιστοσελιδων.
5. τα “κειμενα” δεν είναι απλά κείμενα και έχουν τεράστια σημασία
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας για την κατασκευη ιστοσελιδων τα κείμενα δεν είναι απλά προτάσεις που αναγκαστικά μπήκαν για να μην είναι μόνες τους οι φωτογραφίες. Ακόμη και αν έχουμε την αίσθηση πως οι επισκέπτες ποτέ δε διαβάζουν τα κείμενα σε μία ιστοσελίδα, υπάρχει ακόμη ένας σημαντικός αναγνώστης… η Google. Τα κείμενα παίζουν τεράστια σημασία στην κατάταξη στη Google και σε αυτό που βλέπει ο υποψήφιος πελάτης της επιχείρησης. Αυτά τα κείμενα είτε πρέπει να τα παρέχει η επιχείρηση είτε τα αναλαμβάνει πλήρως η σχεδιάστρια εταιρία παίρνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες από την επιχείρηση. Φυσικά, στη δεύτερη περίπτωση η ενέργεια αυτή είναι επιπλέον υπηρεσία, αν είναι να γίνει σωστά…
6. Οι Φωτογραφίες από το κινητό κάνουν για selfie
Το οπτικό υλικό των σωστών websites είτε έχει φωτογραφίες που είναι αγορασμένες (λόγω πνευματικών δικαιωμάτων και λόγω ποιότητας) είτε αποτελείται από φωτογραφίες που ανήκουν στην επιχείρηση. Στη δεύτερη περίπτωση απαιτείται φωτογράφιση. Όσο καλύτερη είναι, τόσο καλύτερο το τελικό αποτέλεσμα για την κατασκευη ιστοσελίδων . Το γεγονός ότι τα κινητά έχουν απίστευτες κάμερες, δεν καθιστούν και τους κατόχους τους φωτογράφους. Οι φωτογραφίες για ένα website είναι πολύ σημαντικό στοιχείο γιατί απλά μία εικόνα χίλιες λέξεις… όσο για ιδανική χρήση και video στο website… ακόμη καλύτερα! Ένα video χίλιες εικόνες… Υπάρχουν εκατοντάδες παραδείγματα τα οποία αποδεικνύουν πως όσο καλύτερες και προσεγμένες είναι οι φωτογραφίες σε ένα site, τόσο καλύτερη η συνολική εικόνα του. Και αυτό είναι δουλειά επαγγελματία. Μπορεί να κοστίζει αλλά αξία που προσδίδεται στο site είναι πολύ μεγαλύτερη.
7. Το “φθηνό” είναι “ακριβό”
Όλα τα αυτοκίνητα δεν είναι ίδια. Όλοι οι αρχιτέκτονες δεν είναι ίδιοι. Όλοι οι δικηγόροι δεν είναι ίδιοι. Το ίδιο ισχύει και με την κατασκευή ιστοσελίδων. Το κόστος δεν είναι ίδιο μεταξύ μίας εταιρίας που θα αναλάβει απλώς τον σχεδιασμό και την κατασκευή του site τυποποιημένα “Δώστε μας τα κείμενα και το μενού όλα γραμμένα και επιλέξτε μέσα από 3-4 πρότυπα που σας αρέσουν” και μίας εταιρίας που έχει προηγούμενο ενδεικτικό πελατολόγιο και ακολουθεί μία πλήρη διαδικασία έρευνας αγοράς, έρευνα ανταγωνισμού, ανεύρεσης του ιδανικού μηνύματος για τον ιδανικό πελάτη με στόχο να κάνει τη σελίδα όσο αποδοτική γίνεται. Στο τέλος η αξία της κάθε περίπτωσης είναι σαφώς διαφορετική.