fbpx
Loader
 

Μια πανάκριβη διαφήμιση για την Ελλάδα. Τζάμπα. (vid)

Assassin's Creed Protags Medusa Marketing

Μια πανάκριβη διαφήμιση για την Ελλάδα. Τζάμπα. (vid)

“H Αρχαία Αθήνα ζωντάνεψε μέσα στα δημιουργικά studios της Ubisoft. Δείτε το video. Αλήθεια, τι χρειάζεται για να διαφημιστεί η χώρα σου παγκοσμίως, να αυξήσει τα φορολογικά της έσοδα και να ισχυροποιήσει τις εθνικές της θέσεις σε νεαρές ηλικίες και σε τουρίστες; Απλά πράγματα: να αφήσει χώρο να ανασάνουν λίγοι προγραμματιστές, λίγοι 3d animators, λίγοι ιστορικοί και αρχαιολόγοι, λίγοι μουσικοί και καλλιτέχνες. Να δημιουργηθούν κάποτε και να ακμάσουν με έδρα την Ελλάδα εταιρείες λογισμικού σαν τη γαλλική Ubisoft. Ευχαριστούμε αγαπητή εταιρεία και είμαι σίγουρος ότι το παιχνίδι σου “Assassin’s Creed” με τη νέα του θεματολογία για την Ελλάδα και την Αθήνα θα σαρώσει μέχρι και στην τελευταία άκρη της Γης. Κάποια στιγμή και η σύγχρονη Ελλάδα θα φανεί αντάξια των προσδοκιών εκείνων των άξιων συνεργατών σου που υλοποίησαν το παιχνίδι.”

Τα παραπάνω λόγια είναι από τον Παναγιώτη Πέρρο, με αφορμή μίας ανάρτησης που έκανε στο facebook για το παιχνίδι Assissin’s Creed και το trailer που ανέβασε. 

Αποδοτικό Nation Branding

 

Αν ρωτούσε κάποιος τους τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα, για ποιο λόγο έρχονται, σε γενικές γραμμές θα του έλεγαν για 2 λόγους. Ήλιος-παραλίες, Αρχαίος Πολιτισμός. Αυτά είναι και  τα 2 κεντρικά “τουριστικά προϊόντα” της χώρας μας, εκτός βέβαια πολλών άλλων που τα συνοδεύουν. Το παιχνίδι της Ubisoft “Assassin’s Creed” με τον δικό του τρόπο ζωντανεύει τον αρχαίο πολιτισμό και ισχυροποιεί την επιθυμία των χρηστών του να ανακαλύψουν από κοντά τα κομμάτια αυτού του πολιτισμού σήμερα.

Αυτό είναι ένα μάθημα για αποδοτικό Nation Branding. Με δύο λέξεις ο όρος του Nation Branding αφορά τις διαδικασίες και ενέργειες που κάνει μία χώρα για να διαχειριστεί το Brand Name και της φήμης της. Δηλαδή, ότι αφορά μία επιχείρηση, αλλά σε επίπεδο κράτους (με πολύ περισσότερους παράγοντες να το επηρεάζουν βέβαια).

Η καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα είναι αυτό που πιστεύουν όσοι της επισκέπτονται ή όσοι σκέφτονται να την επισκεφθούν. Αυτή η φήμη που την ακολουθεί η οποία αποτυπώνεται ακόμη και μέσα από το παιχνίδι Assassin’s Creed που από τη δική του πλευρά μιλάει για την Ελλάδα στο κοινό του πολύ πιο ελκυστικά απ’ότι κάποια προωθητική καμπάνια του ΕΟΤ.

Πρακτικά είναι σα να κάνει κάποιος μία ρομαντική ταινία που διαδραματίζεται στο Παρίσι.

Ζευγάρι κάτω από τον Πύργο του Αϊφελ - Medusa Nation Branding

Ταξίδι ζευγαριού=Ρομαντικές στιγμές=Αγάπη=Παρίσι

Αυτή η φήμη για την Γαλλική πρωτεύουσα έχει χτιστεί εδώ και χρόνια. Και είναι πολύ ισχυρή. Η Ελλάδα έχει το δικό της “γήπεδο” που μπορεί να παίζει. Και έχει πολύ ισχυρή “έδρα”. Γιατί ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός  θα “δουλεύει” για τη φήμη της χώρας μας για πολλά πολλά χρόνια ακόμη. Και η Ubisoft δεν πληρώθηκε από κάποιον Έλληνα για να σχεδιάσει ένα ολόκληρο παιχνίδι με βάση την Αρχαία Ελλάδα.

Food for Thought..

 

Βεβαίως, το επόμενο ζήτημα, και ίσως πιο δύσκολο είναι να ανταποκρίνεσαι σε αυτή τη φήμη. Όταν το κοινό που απευθύνεσαι αποκτά μία εικόνα για σένα, θέλει να τη διαπιστώσει όταν έρχεται σε επαφή μαζί σου. Στην προκειμένη περίπτωση τα κλειστά μουσεία και αρχαιολογικοί στις αργίες δεν βοηθούν το να ισχυροποιήσεις το Brand name σου. Aλλά αυτό είναι μεγάλη κουβέντα…