fbpx
 

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγγλική ομάδα και τι σχέση έχει η επιχείρηση μου; (vid)

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγγλική ομάδα και τι σχέση έχει η επιχείρηση μου; (vid)

Αυτό το άρθρο δεν είναι οπαδικό. Δεν υποστηρίζει τη συγκεκριμένη ομάδα. Δεν αναφέρεται σε πρωταθλήματα, νίκες και γκολ. Αναφέρεται αποκλειστικά στο φαινόμενο της παρουσίας της στα new media και στο πως έχει επιδράσει η επικοινωνία της στο brand name του συλλόγου. Αυτό που μεταφράζεται άμεσα σε αξία και χρήμα. Αλλά κυρίως αναφέρεται στο τι μπορεί να μάθει μία επιχείρηση από αυτό το φαινόμενο μία ποδοσφαιρικής ομάδας.

New Media και Ομάδες στην Αγγλία

Η βαρύτητα των νέων μέσων γίνεται όλο και σημαντικότερη σε κάθε κλάδο.  Με τον όρο «New Media» εννοούμε “τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας όπως websites, Social media, blogs, mobile apps, online videos, emails κ.α. που είναι διαδραστικά, ενισχύουν την αλληλεπίδραση στην και βασίζονται με έναν τρόπο στην τεχνολογία,” όπως αναφέρει ο Robert Logan στο βιβλίο του «Understanding New Media«. Ο χώρος του επαγγελματικού αθλητισμού αλλάζει κάθε μέρα στον τρόπο που τα πάντα «επικοινωνούν». Πλέον, ομάδες προσπαθούν να γίνουν πιο ελκυστικές μέσα από την εικόνα που έχουν online (για να προσελκύσουν φιλάθλους, χορηγούς, εταιρίες για συνεργασίες κ.α.) .

Ομάδες Premier League

Στην Αγγλία τα τελευταία χρόνια οι μεγαλύτερες ομάδες επιδίδονται σε έναν παράλληλο αγώνα με τα πρωταθλήματα. Ποια έχει το περισσότερο κοινό online, πόσο ενεργή είναι, τι περιεχόμενο ανεβάζει, πόσο «μετράει». Σε αυτό το διαφορετικό «πρωτάθλημα» φαίνεται πως η Manchester United έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα. Έχει επενδύσει πολύ σοβαρά, οικονομικά, σε ανθρώπινους πόρους αλλά κυρίως σε στρατηγική και πλάνο. Μπορεί να το διαπιστώσει κάποιος από τον τρόπο που χρησιμοποιεί τα social media μέχρι και το πως έχει δομήσει την λειτουργία του eshop και του site της. Όλα έχουν σαν αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να μην είναι μόνο η ομάδα που ξεχωρίζει σε «αριθμούς» ακολούθων αλλά να είναι η ομάδα που φαίνεται να έχει τα μεγαλύτερα οφέλη από αυτή την ιδιότυπη «μάχη».

Στρατηγική σε κάθε βήμα

 

Manchester-united-eshop-medusa-marketing

Πάνω απ’ όλα μία ομάδα προσδοκά το κέρδος. Και για να το πετύχει ένα βασικός στόχος είναι να έρθει κοντά στο κοινό που απευθύνεται. Η Manchester United δείχνει πως κινείται επάνω σε ένα σαφές πλάνο που φέρνει κοντά αυτό τον στόχο. Η εικόνα της, το περιεχόμενο που δημιουργεί (αξιοποιώντας τους παίκτες όσο περισσότερο γίνεται), το website της, η επικοινωνία της μέσα από τα social media, η λειτουργία του eshop της, οι ενέργειες στο digital marketing των προϊόντων της έχουν μία ενιαία στρατηγική. Κάθε περίοδο κινείται 1 βήμα μπροστά. Παρά το ότι βρίσκεται σε κλάδο στον οποίον όλα κινούνται δυναμικά και δεν υπάρχει χρόνος προετοιμασίας κάθε κίνησης, όλα φαίνονται εκτελούνται οργανωμένα γιατί υπάρχει πλάνο.

  • Προϊόντα της ομάδας (από φανέλες έως εισιτήρια) την κατάλληλη στιγμή τα βάζει στο eshop της. Δημιουργεί περιεχόμενο γι αυτά με βίντεο και φωτογραφίες. Κάνει διαφήμιση στο internet με χρήση Google Adwords-Social Media Ads και email marketing για τα τα προωθήσει. Στέλνει sms στο κοινό που έχει δείξει πως ενδιαφέρεται και έχει κάρτα μέλους. Όταν τελειώνει η περίοδος αιχμής, τα βάζει σε προσφορά και τα προωθεί με τους ίδιους τρόπους online.
  • Χρησιμοποιεί συνεχώς νέους τρόπους για να δημιουργήσει περισσότερο κοινό μακροπρόθεσμα για την ομάδα (επισκέψεις σε σχολεία, δράσεις για παιδιά) το οποίο όσο ασχολείται, της φέρνει έσοδα.
  • Συνέχεια δίνει κίνητρα στους φιλάθλους από δώρα μέχρι ξεχωριστές εμπειρίες.
  • Δημιουργεί περιεχόμενο που ξέρει πως το κοινό της το βρίσκει ενδιαφέρον (YouTube videos και το MUTV)
  • Επιδιώκει ενεργό ρόλο για την κοινωνία με προγράμματα κοινωνικής ευθύνης και το προβάλει, ευαισθητοποιώντας και άλλους.

 

Social Media επιπέδου Champions League

 

Οι φίλαθλοι μίας ομάδας είναι ένα ισχυρό παράδειγμα συναισθηματικού δεσίματος «πελάτη» με ένα brand. Τα social media της Manchester United αποτελούν, αναπόσπαστο κομμάτι όχι μόνο της λειτουργίας, αλλά και της ταυτότητας της ομάδας. Η Manchester είναι εξαιρετικά δραστήρια σε Facebook, Twitter, Instagram, YouTube. Εκεί, όπου πάνω από 100.000.000 κόσμος την «ακολουθεί πιστά»!  Για τον παραπάνω λόγο εξάλλου έχει αναπτύξει και μία πλατφόρμα συνολικής επικοινωνίας των social media με την οποία κάποιος μπορεί να βλέπει την εικόνα από όλα τα social networks που έχει (Manchester United Social HUB).

Premier League Social Media Accounts

«»Το σημαντικό για εμάς είναι να αυξάνουμε τον αριθμό του κοινού και την εμπλοκή του σε ότι του παρουσιάζουμε. Είναι επίσης κρίσιμη η κατάτμηση και ομαδοποίηση του κοινού με ταυτόχρονη γνώση των χαρακτηριστικών του. Όσο περισσότερο γνωρίζουμε για τους χρήστες μας, τόσο περισσότερο περιεχόμενο και προϊόντα μπορούμε να τους προσφέρουμε. Όσο περισσότερη γνώση έχουμε, τόσο περισσότερο μπορούμε να αναπτύξουμε την επιχείρηση». Αυτά τα λόγια είναι του Διευθύνοντα Συμβούλου της Manchester United, Ed Woodward. Είναι φανερό πως εκμεταλλεύεται τη δύναμη του στα social media και προσπαθεί όλες τις ενέργειες που κάνει για να δημιουργήσει στενή σχέση με το κοινό της (στο παρακάτω video τυχεροί fans μπαίνουν στα αποδυτήρια της ομάδας), να τις προωθεί μέσα από Facebook, YouTube κλπ.

Κάθε ένα από τα παραπάνω κοινωνικά δίκτυα η Mancherster τα χρησιμοποιεί με έναν σαφή στόχο. Να κάνει το κοινό του να ασχολείται όσο περισσότερο γίνεται μαζί της. Πίσω από αυτό ακολουθεί η ισχυροποίηση του συναισθηματικού δεσίματος με το Brand που λέγεται «Manchester United». Αποτέλεσμα αυτού είναι και η αριθμητική αύξηση του κοινού που είναι και οι πελάτες του και πρεσβευτές του σήματος του (Brand Ambassandors).

Χορηγοί, Συνεργασίες, πωλήσεις και επιπλέον τρόποι διαφήμισης

 

ο Κριστιάνο Ρονάλντο βγάζει περισσότερα χρήματα από το Instagram παρά από τη Γιουβέντους.

Οι χορηγοί, μία πολύ βασική πηγή εσόδων μίας ομάδας, δεν ελκύονται μόνο από τις προτιμήσεις και συμπάθειες που μπορεί να έχουν οι ιδιοκτήτες τους. Κυρίως τους ενδιαφέρουν τα νούμερα, η δυναμική και οι προοπτικές που ανοίγει μία συνεργασία με μία ομάδα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, μπορεί να παρατηρήσει κανείς πως η Manchester United δημιουργεί ένα μείγμα άκρως αποδοτικό γι αυτή και τους χορηγούς της με βασικό συστατικό την αγάπη του κοινού της για το brand (στο παρακάτω video ένας fan της ομάδας έκανε ταξίδι του μέλιτος στο Old Traford).

Οι χορηγίες γενικά είναι προφανές όφελος. Το μεγαλύτερο είναι η λέξη «συνεργασίες». Η ομάδα εκτός από τα έσοδα της μέσα από τη συνεχή και ενδιαφέρουσα δημιουργία περιεχομένου (φωτογραφίες, videos κλπ) με προβολή των χορηγών, αναπτύσσει γενικά συνεργασίες που του δίνουν τη δυνατότητα να ανεβαίνει επίπεδο. Οι συνεργασίες δίνουν τη δυνατότητα επιπλέον έκθεσης της ομάδας και αύξηση της αναγνωρισημότητας της στην αγορά που την ενδιαφέρει (μικρά παιδιά, άτομα που δεν έχουν κάποια συγκεκριμένη προτίμηση ομάδας, παλιοί φίλαθλοι που δεν ασχολούνται πλέον, νέες αγορές όπως της Άπω Ανατολής με την είσοδο της ομάδας στο Sina Weibo, ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα της Κίνας κ.α.)

Status ομάδας. Αξία ανεκτίμητη

 

Η εμπορική αξία ενός Brand δεν είναι μόνο τα οικονομικά του μεγέθη. Είναι η δυναμική του στην αγορά. Η συγκεκριμένη ομάδα αναβαθμίζει συνεχώς το μέγεθος της όχι μόνο λόγω του οικονομικού μεγέθους του ιδιοκτήτη της. Αλλά και γιατί όλες οι ενέργειες που προαναφέρθηκαν, αυξάνουν αυτή τη δυναμική. Ακολουθεί σταθερά ένα στρατηγικό πλάνο. Όταν μία ομάδα διαθέτει τόσους μηχανισμούς για να έχει ενεργό το κοινό της και συνεχώς να το αυξάνει, το status της αναβαθμίζεται.

Οι συνεργασίες κλείνουν πιο εύκολα, η αγορά τη σέβεται ή τη φοβάται πιο πολύ, ο λόγος της «μετράει» περισσότερο. Το κοινό ελκύεται πιο εύκολα. Η εξέλιξη που έχει αυτή η ομάδα δεν είμαι μόνο αγωνιστική. Εξάλλου όπως αναφέρθηκε στην αρχή, αυτό το άρθρο δεν είναι αθλητικό. Είναι το παράδειγμα ενός brand που αξιοποιεί κάθε μέρα τα δυνατά στοιχεία του και τα ενδυναμώνει.

Πως μπορώ να βοηθήσω την επιχείρηση μου;

 

Χαιρόμαστε που φτάσατε μέχρι αυτό το σημείο. Αν δε βρίσκετε κάποια συσχέτιση του άρθρου με την επιχείριση σας, παρακαλούμε ξαναδιαβάστε το μετά την εισαγωγή, αντικαθιστώντας τις λέξεις «ομάδα» με «επιχείρηση», τη λέξη «φίλαθλοι» με τη λέξη «πελάτες», τη λέξη «χορηγοί» με τη λέξη «επενδυτές» και μη διαβάζοντας τα κείμενα στις παρενθέσεις.