Το eshop σου πουλάει και δεν το ξέρεις

 

Όταν μία τοπική επιχείρηση κατασκευάζει ένα eshop, η προσδοκία της είναι να επεκτείνει την αγορά της εκτός της πόλης της, π.χ. τα Ιωάννινα. Έτσι δέχεται πωλήσεις από μακρινές περιοχές αλλά όχι απαραίτητα από την δική της περιοχή. Έτσι, νομίζει πως στην πόλη της “το eshop μου δεν πουλάει” . Αυτό όμως μπορεί να είναι μία εκτίμηση που αρκετές φορές δεν είναι η πραγματικότητα.

πως το eshop επιδρά στο φυσικό κατάστημα

Ένα eshop μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση σε ένα φυσικό κατάστημα. Κυρίως μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις που γίνονται εκτός από την αύξηση των επισκεπτών στην επιχείρηση. Αυτό προκύπτει από πολλές περιπτώσεις επιχειρήσεων με άσχετα αντικείμενα αλλά κοινή συμπεριφορά του κοινού τους. Όμως προκύπτει και από τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε η Google σχετικά με τη συμπεριφορά των πελατών στα καταστήματα και τη συμπεριφορά τους online, όταν πρόκειται για αγορά σε για τοπικές επιχειρήσεις.

Η αναζήτηση από το κινητό μέσα στο χώρο των καταστημάτων για πληροφορίες γύρω από προϊόντα στο eshop τους έχει αυξηθεί κατά 60% σύμφωνα με τη Google.

 

Στάδια αγοράς

Ο σύγχρονος καταναλωτής έχει μία συγκεκριμένη συμπεριφορά.

  1. Σκέφτεται τις ανάγκες του ( ή τα “θέλω” του που τα μετατρέπει σε ανάγκη)
  2. Κάνει μία πρώτη αναζήτηση στο internet και παίρνει ιδέες
  3. Μετατρέπει την επιθυμία σε σαφή πρόθεση αγοράς και αναζητά πιο στοχευμένα
  4. Κάνει την έρευνα του online και σε περίπτωση που μπορεί να βρει τι τον ενδιαφέρει στην πόλη του, προγραμματίζει επίσκεψη στο κατάστημα
  5. Στο κατάστημα βλέπει από κοντά το προϊόν που θέλει και είτε προχωρά σε αγορά είτε αλλάζει τη γνώμη του αναζητώντας κάτι άλλο

 

Ανάλογα με τη φύση του προϊόντος, μπορεί στην επίσκεψη στο κατάστημα να θελήσει περισσότερες πληροφορίες (μπαίνοντας και πάλι στο eshop μέσα από το κατάστημα) ή κάποια εναλλακτική επιλογή. Σε όλη τη σειρά αυτή των γεγονότων η επιχείρηση δε γνωρίζει το ρόλο του eshop της στην πώληση. Επίσης, όταν ένας καταναλωτής αναζητά ένα προϊόν, μπορεί να επισκεφθεί ένα κατάστημα, αλλά να μη κάνει κάποια αγορά. Όμως σε άλλη στιγμή, μπορεί να αναζητήσει τι είδε στο χώρο του με την ησυχία του ξανά στο eshop. Και πάλι η επιχείρηση δε γνωρίζει την επίπτωση που είχε το eshop της σε όλα αυτά τα γεγονότα.

Εκείνη βλέπει απλά επισκεψημότητα αλλά όχι ηλεκτρονικές πωλήσεις από την πόλη της.

Φυσικά για να γίνει όλο το παραπάνω χρειάζεται ο πελάτης να “πέσει” επάνω στο eshop. Και η λύση δεν είναι φυσικά μόνο το skroutz. Είναι απλά μία πηγή που φέρνει πιθανό πελατολόγιο. Αλλά την ίδια στιγμή το πάει και σε όλο τον ανταγωνισμό.

Όταν ο επισκέπτης του καταστήματος φεύγει, δεν τον ξανά βρίσκεις. Όταν φεύγει από το eshop, μπορείς να τον ακολουθείς…

αύξηση πωλήσεων μέσω του eshop

Αρχικά σε τοπικό επίπεδο δε μπορεί να αυξηθούν οι πωλήσεις εύκολα. Αυτό συμβαίνει διότι από τη στιγμή που ο πελάτης γνωρίζει πως το προϊόν μπορεί να το δει πριν το παραγγείλει, ΔΕΝ θα το παραγγείλει online. Ακόμη και αν έχει όφελος π.χ. δωρεάν μεταφορικά ή τιμή web.

Πώς όμως μπορούμε να κάνουμε το eshop μας να βοηθάει στις συνολικές πωλήσεις της επιχείρησης;

  • Αρχικά πρέπει να δούμε το eshop ως πολύπλευρο εργαλείο, προβολής της επιχείρησης, πώλησης, εμπορικής δραστηριότητας, όχι μόνο “η αποθήκη του μαγαζιού στο internet” (κάτι που είναι από μόνο του λάθος).
  • Βάζουμε το στην καθημερινή επικοινωνία της επιχείρησης. Δεν είναι τυχαίο που όλα με μεγάλα brands εμπορίου (π.χ. συσκευών π.χ. Public, Κωτσόβολος ή εμπορικά ρούχων π.χ. Zara, Lynne), αν και έχουν πολλά φυσικά καταστήματα, ωθούν τους πελάτες να ψωνίσουν online.
  • Δίνουμε κίνητρα για να μπει κάποιος στο eshop. π.χ. Προϊόντα σε προσφορά που δεν υπάρχουν στο κατάστημα και έρχονται με παραγγελία
  • Προσφέρουμε πολύ καλή εμπειρία χρήστη στο eshop. Λεπτομέρειες προϊόντων, φωτογραφίες, ακόμη και videos. Μεγάλη σαφήνεια στις διαθεσιμότητες. Ιδιαίτερη βαρύτητα στα σχετικά προϊόντα. Για να γίνει αυτό δουλεύουμε αρκετά από την πρώτη φάση κατασκευής του eshop.
  • Δίνουμε επιπλέον κίνητρα με κουπόνια για έκπτωση σε επόμενη αγορά είτε online είτε στο κατάστημα
  • Διαφήμιση, Διαφήμιση, Διαφήμιση. Η online διαφήμιση επιδρά πάρα πολύ ειδικά σε τοπικό επίπεδο. Διότι κάνει συνεχώς γνωστή την ύπαρξη της επιχείρησης στο μυαλό του καταναλωτή, ο οποίος γνωρίζει πως μπορεί να αγοράσει βλέποντας τα προϊόντα από κοντά. Όμως πέρα από αυτό, όταν ένας καταναλωτής βγει από την πόρτα του καταστήματος, το κατάστημα τον έχει χάσει. Αυτό online δεν γίνεται καθώς μπορεί να τον ακολουθεί με κατάλληλη online διαφήμιση σε Facebook και Google.

τελικά τι να κάνω για το eshop μου;

Όπως προαναφέρθηκε, το σημαντικό είναι να αξιοποιήσουμε το eshop ως ένα πολύπλευρο εργαλείο. Το πως, μπορούμε να το βρούμε και μαζί κάνοντας το να δουλεύει για την επιχείρηση παράλληλα με μία συνολική αποδοτική στρατηγική για την προώθηση της επιχείρησης offline και online.

 

Κατηγορίες

Υπηρεσίες

One-to-One TikTok Training Course

Κάνε το Νο1 Trend των Social Media να δουλεύει για σένα!