fbpx
Loader
 

Η επόμενη μέρα στις επιχειρήσεις: Απαραίτητη η Επένδυση στα eshop

man-eshop-small-medusa

Η επόμενη μέρα στις επιχειρήσεις: Απαραίτητη η Επένδυση στα eshop

Όπως παρουσιάστηκε σε σχετικό άρθρο με την πρόβλεψη για την επόμενη μέρα της αγοράς μετά την περίοδο του κορονοϊού, φαίνεται οτι οι επιχειρήσεις που δεν έχουν eshop θα έχουν ένα σημαντικό δίλημμα. Θα μείνουν στην υπάρχουσα κατάσταση λειτουργίας τους (κατά βάση φυσικό κατάστημα και διστακτική αντιμετώπιση του ecommerce και δαιμονοποίηση των eshops ανταγωνιστών) ή θα προχωρήσουν στο επόμενο βήμα. Να επενδύσουν σοβαρά στην κατασκευή eshop.

Οι καταναλωτικές συνήθειες θα ανατραπούν δημιουργώντας μία νέα κανονικότητα. Αυτή τη στιγμή, η όποια κατανάλωση γίνεται κυρίως ηλεκτρονικά και υπάρχουν μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες που αγόραζαν μόνο από φυσικά καταστήματα και αρχίζουν να συνηθίζουν μια νέα πραγματικότητα. Όταν αυτή η μπόρα περάσει, το κοινό θα κρατήσει τις συνήθειές του, κάτι που σημαίνει ότι θα έχουμε μία ακόμα μεγαλύτερη ηλεκτρονική αγορά. Για αυτό και είναι επιτακτική ανάγκη οι λιανέμποροι να επενδύσουν στο e-commerce, προκειμένου να είναι στους ωφελούμενους στη μετά-κορωνοϊού αγορά.

Τι συμβαίνει σήμερα με τα eshop;

Το ηλετρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έχει εκτιναχθεί σε γενικές γραμμές. Αν εξαιρεθούν κλάδοι όπως η μόδα ή το κόσμημα, οι περισσότεροι κλάδοι βιώνουν αύξηση πωλήσεων διότι αναγκαστικά το μόνο κανάλι αγοράς των καταναλωτών είναι το internet. Έως και 134% Εβδομαδιαίως Αυξάνεται η Δαπάνη Ελλήνων σε Ηλ. Καταστήματα Προϊόντων, σύμφωνα με έρευνα του GR.EC.A, του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου με την συνεργασία των BestPrice, Google & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group.

Τα eshop γίνονται απαραίτητο κομμάτι των επιχειρήσεων μετά την περίοδο του covid-19
Μεταβολή επισκεψημότητας στα eshop σε σύγκριση με μεταβολή επισκεψημότητας σε φυσικά καταστήματα, χώρους ψυχαγωγίας και εστιατόρια
Μεταβολή επισκεψημότητας σε eshop σε σύγκριση με φυσικά καταστήματα

Αύξηση έως και 134% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, παρατηρείται στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων που γίνεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες ενώ τον Μάρτιο εκατοντάδες κατηγορίες έχουν εκτοξευθεί από τις online αγορές όπως puzzles με +1.654%, web cameras με +1.256% και στρώματα γυμναστικής με +772% σε σχέση με τον Φεβρουάριο φέτος. Μάλιστα αυτή η εξέλιξη έχει κάνει τις μεταφορικές εταιρίες να μη μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτή τη ζήτηση. Παρακάτω παρουσιάζονται αναλυτικά τι έχει συμβεί μέχρι αυτή τη στιγμή σε κάθε κλάδο:

Κατηγορίες του εμπορίου και η πορεία τους τις ημέρες του COVID-19 στα eshop

Τι σημαίνουν αυτές οι εξελίξεις για το αύριο;

Το μήνυμα είναι σαφές και έρχεται από όλες τις πλευρές. Κάθε μεγάλη αλλαγή σήμερα, έχει επιπτώσεις για το αύριο. Οι καταναλωτές δε θα εγκαταλείψουν τα eshops με το που είναι ξανά ελεύθεροι να κινηθούν. Θα διατηρήσουν αυτή την “ευκολία” για τη συνέχεια της ζωής τους ή τουλάχιστον θα την εντάξουν στην καθημερινότητα τους στην μετα-COVID-19 εποχή.

Το shopping μέσω των eshop μετά τον Covid-19

Κάθε επιχείρηση λιανεμπορίου θα είναι απαραίτητο να διαθέτει και eshop.Να μάθει πως να το δουλεύει. Να μείνει ενεργή στην αγορά της. Γιατί το κοινό της θα αναζητά τη λύση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όλες οι ενδείξεις παραπέμπουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Ακόμη και αν μία επιχείρηση επιθυμεί να δουλεύει μόνο στο φυσικό της κατάστημα, θα δεχθεί μεγάλη πίεση από την αγορά στο να μπει στο ηλεκτρονικό επιχειρείν. Εκεί θα βρίσκεται ο ανταγωνισμός της και “θα της παίρνει πελατεία το άτιμο το internet, που τα βρίσκουν φθηνότερα” (όπως ακούγεται πολλές φορές από επιχειρηματίες οι οποίοι δαιμονοποιούν τον ηλεκτρονικό κόσμο).

Τι μπορεί να κάνει μία επιχείρηση σήμερα;

Χρειάζεται προετοιμασία και στρατηγική. Για να στηθεί ένα eshop σωστά χρειάζεται η επιχείρηση να γνωρίζει:

  • Ποιος είναι ο πελάτης της;
  • Γιατί να την επιλέξει;
  • Τι εμπορική πολιτική θα έχει (εκπτώσεις, μεταφορικά κόστη, χρήση κουπονιών κ.α.);
  • Ποιος να το τρέχει εσωτερικά;
  • Ποια εταιρία να το αναπτύξει;
  • Πόσο θα επενδύσει στη διαφήμιση του;
  • Πως θα χειριστεί το θέμα του skroutz;
  • Πως θα περάσει τα προϊόντα του στο eshop;
  • Πως θα χειριστεί τις αποστολές / επιστροφές;

Αυτά τα ζητήματα δεν απαντιώνται “στο λεπτό”. Το καλύτερο που μπορεί να κάνει μία επιχείρηση σήμερα είναι να ξεκινήσει να οργανώνεται. Να αρχίσει να μαθαίνει πως πρέπει να δουλέψει το eshop της. Να αναζητήσει την κατάλληλη εταιρία η οποία θα το κατασκευάσει, να μάθει πόσο σημαντική είναι η στρατηγική για μία σωστή κατασκευή eshop, η τεχνική υποστήριξη, η προώθηση του eshop μέσα από κατάλληλη έρευνα αγοράς.