Το ταξίδι του πελάτη στο internet έχει αλλάξει. Μάθε γιατί πρέπει να σταματήσεις να κυνηγάς μόνο clicks και να ξεκινήσεις να κερδίζεις εμπιστοσύνη.
Ο καταναλωτής σήμερα δεν είναι όπως παλιά. Έχει περισσότερες εμπειρίες, ξέρει τι θέλει και δεν έχει χρόνο για χάσιμο.
Σύμφωνα με την Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025, οι πιο “ψαγμένοι” πελάτες ξοδεύουν 80% περισσότερα, αλλά πριν αγοράσουν, κάνουν έρευνα σε 3-4 διαφορετικά σημεία.
Αν δεν τους πείσεις, απλά δεν αγοράζουν.
Μήπως συνεχίζεις να διαφημίζεις όπως το 2019;
1. Ο Πελάτης Δεν Ψάχνει Πια Από το Google
Οι περισσότεροι ξεκινούν από πλατφόρμες όπως το Skroutz, το BestPrice ή από το Instagram. Δηλαδή, βλέπουν κάτι εκεί, μετά το συγκρίνουν αλλού, και μόνο στο τέλος ίσως το αναζητήσουν στο Google.
Παράδειγμα:
Η Μαρία βλέπει στο Instagram ένα σετ μαγειρικά σκεύη. Το ψάχνει στο Skroutz, συγκρίνει τιμές, διαβάζει κριτικές σε blog και τότε μόνο το αγοράζει.
Αν δεν εμφανίζεσαι σε όλα αυτά τα βήματα, είναι σαν να μην υπάρχεις.
2. Τα Social Media Δεν Πουλάνε Κατευθείαν – Κάνουν Γνωριμία
Οι περισσότεροι βλέπουν ένα προϊόν στα social media και δεν το αγοράζουν αμέσως. Μόνο ένα μικρό ποσοστό το κάνει. Ο ρόλος των social είναι να σε μάθουν, όχι να πουλήσουν με το ζόρι.
Παράδειγμα:
Ο Γιώργος βλέπει ένα ρολόι στο Instagram. Του αρέσει αλλά το αφήνει. Μετά από λίγες μέρες το βλέπει ξανά σε μια διαφήμιση. Τότε μόνο μπαίνει στο site και αρχίζει να το σκέφτεται σοβαρά.
Μην πιέζεις για άμεση πώληση. Φτιάξε περιεχόμενο που θα τραβήξει την προσοχή, θα εμπνεύσει και θα αφήσει καλή εντύπωση.
3. Η Εμπιστοσύνη Αξίζει Περισσότερο από την Τιμή
Ακόμα κι αν έχεις την καλύτερη τιμή, αν ο πελάτης δεν νιώσει σιγουριά, δεν θα αγοράσει.
Παράδειγμα:
Η Αντωνία βρίσκει ένα σαμπουάν 2 ευρώ φθηνότερο σε ένα e-shop. Αλλά το site δείχνει πρόχειρο, δεν έχει πολιτική επιστροφών και δεν απαντά στα μηνύματα. Οπότε δεν το ρισκάρει.
Γι’ αυτό:
- Δείξε καθαρά την πολιτική επιστροφών
- Πρόβαλε αληθινές κριτικές πελατών
- Δείξε ότι υπάρχει υποστήριξη
- Απάντα γρήγορα στα ερωτήματα
4. Από το “Πόσο Κοστίζει ο Πελάτης” στο “Πόσο Μένει Μαζί μου”
Στο παρελθόν, μετρούσες μόνο πόσο πλήρωσες για να κάνεις μια πώληση. Σήμερα έχει σημασία πόσο καιρό θα μείνει ο πελάτης, αν θα ξαναγοράσει και αν θα σε προτείνει.
Παράδειγμα:
Ένας πελάτης αγόρασε με διαφήμιση που σου κόστισε 5 ευρώ. Όμως μέσα σε τρεις μήνες έκανε ακόμα δύο αγορές. Αυτός είναι πολύτιμος.
Μην του δείχνεις συνέχεια την ίδια διαφήμιση. Στείλε του ένα προσωποποιημένο email ή μια έκπτωση για να τον κρατήσεις κοντά σου.
Checklist για το 2025
- Μην ξεκινάς από το site σου – ξεκίνα από τα σημεία που ψάχνει πρώτα ο πελάτης (social media, πλατφόρμες σύγκρισης τιμών, blogs)
- Δημιούργησε περιεχόμενο που εξηγεί, όχι μόνο που πουλάει. Π.χ. “Πώς να επιλέξεις τον σωστό καθαριστή αέρα για το σπίτι”
- Δείξε εμπιστοσύνη σε όλα τα στάδια: με ωραίο site, ξεκάθαρες πληροφορίες, εύκολες επιστροφές, κριτικές
- Χτίσε σχέση με τους πελάτες σου: με προσωπικά emails, συχνή επικοινωνία, όχι μόνο με προσφορές
- Δημιούργησε κοινότητα: με newsletter, χρήσιμο blog ή Facebook group, δώσε λόγο στους πελάτες να σε παρακολουθούν