Καταναλωτής και έμπορος: Το μέλλον είναι εδώ – Amazon Go (vid)

 

 

ecommerce-amazongo-medusamarketing-2011-evolutionΕφτάμιση χρόνια πριν, είχαμε ανεβάσει στο λογαριασμό μας στο Facebook ένα video που παρουσίαζε το μέλλον του τρόπου που ο καταναλωτής θα ψώνιζε. Το video ήταν αρκετά “φουτουριστικό”, από αυτά που συνήθως πιο πολύ προκαλούν εντύπωση παρά οπτικοποιούν την ουσία. Σήμερα, μετά από 7 χρόνια η Αmazon με το Amazon Go, κάνει αυτό το video πραγματικότητα αλλάζοντας τον τρόπο που ο καταναλωτής θα ψωνίζει. Μακριά από μετρητά, από ταμεία, από αναμονή, παρά μόνο με το κινητό του.

 

Η Amazon περιγράφει το Amazon Go ως “ένα νέο είδος καταστήματος χωρίς την απαιτούμενη πληρωμή”. Αυτό σημαίνει ότι όταν ο καταναλωτής ψωνίζει στο Amazon Go, δεν θα πρέπει να περιμένει στη σειρά. Το κατάστημα λειτουργεί με μια εφαρμογή Amazon Go στο κινητό του, παίρνει τα προϊόντα που θέλει και, χάρη στην εφαρμογή, απλά φεύγει. Το πρώτο Amazon Go είναι βασικά ένα παντοπωλείο με περίπου 1.800 τετραγωνικά πόδια εμπορικού χώρου.

Πως λειτουργεί το Amazon Go;

Tο Amazon Go λειτουργεί με τη χρήση των ίδιων τύπων τεχνολογιών που συναντώνται στα αυτοκίνητα αυτο-οδήγησης, όπως computer vision, sensor fusion και deep learning. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να ανιχνεύσει πότε τα προϊόντα λαμβάνονται ή επιστρέφονται στα ράφια και τα παρακολουθούν στο εικονικό καλάθι του πελάτη.

Όταν αφήνετε το κατάστημα με τα προϊόντα του, ο λογαριασμός του στο Amazon χρεώνεται και του αποστέλλεται μια απόδειξη.

Περίπτωση JD.ID X-Mart

Παρόμοια περίπτωση ήδη τρέχει και στην Ινδονησία από τα JD.ID με το X-Mart εξυπηρετώντας ένα τεράστιο αριθμό πελατών κάθε χρόνο.

 

Το μέλλον είναι σήμερα

 

Το μέλλον στη συμπεριφορά του καταναλωτή του σήμερα, και περισσότερο του αύριο, δεν είναι πλέον σενάριο για προχωρημένα videos. Είναι η φυσική εξέλιξη της τεχνολογίας και του σύγχρονου τρόπου ζωής. Για την ακρίβεια, είναι η φυσική εξέλιξη ενός τρόπου ζωής μέσα από το mobile, τα social media, την χρήση καθολική χρήση πλαστικού χρήματος και τη διασύνδεση όλων των συστημάτων. Ο χρόνος εξελίσσεται γρηγορότερα απ’ όσο φανταζόμαστε και στον χώρο του εμπορίου ο καταναλωτής μοιάζει περισσότερο σε αυτόν στο video για το amazon Go παρά στη φιγούρα που πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Μπορεί να μη ζήσουμε στα επόμενα 2-3 χρόνια τέτοια εξέλιξη στο χώρο του εμπορίου στην Ελλάδα. Aλλά σίγουρα κάθε μέρα που περνάει, ο παραδοσιακός τρόπος που ο καταναλωτής θα μειώνεται όλο και περισσότερο. Ο καταναλωτής που κάποτε έκανε τις αγορές του βγαίνοντας στην αγορά, περιμένοντας να τον πληροφορήσει ένας πωλητής γι αυτό που τον ενδιαφέρει και αγοράζοντας με μετρητά είναι ήδη μειοψηφία. Αυτό παρατηρείται ειδικά στις μεγάλες αλυσίδες του εμπορίου και σταδιακά γίνεται και στις μικρές επιχειρήσεις.

Amazon-vs-Walmart-Shares-Graph-medusa-marketingΕίναι έτοιμη η δική σας επιχείρηση να υποστηρίξει τις προσδοκίες αυτού του καταναλωτή; Όσο νωρίτερα προετοιμαστεί κάθε επιχειρηματίας να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις του τρόπου συμπεριφοράς του καταναλωτή του 2020, τόσο το καλύτερο για εκείνον. Ήδη σήμερα εταιρίες κολοσσοί, όπως η Wallmart, προσπαθούν να προλάβουν την εξέλιξη που η Amazon αντιλήφθηκε και επένδυσε.

Κατηγορίες

Υπηρεσίες

One-to-One TikTok Training Course

Κάνε το Νο1 Trend των Social Media να δουλεύει για σένα!