Branding. Η λέξη που πρέπει να σε νοιάζει αν θες να πετύχεις

 

Οι μεγάλες επιχειρήσεις (Brands) δαπανούν εκατομμύρια για να δημιουργήσουν μία ισχυρή ταυτότητα στα μάτια του κοινού τους. Αυτή η ταυτότητα όμως δεν είναι μόνο προιόν Marketing ή διαφήμισης αλλά κυρίως του Branding. Δηλαδή, μίας αλληλουχία πολλών ενεργειών από άλλα πράγματα που φαίνονται εύκολα και άλλα που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά. Αρχικά ας τα δούμε βήμα βήμα.

Κάθε επιχείρηση είναι ένα Brand. Αλλά Brand δεν είναι μόνο μία επιχείρηση. Brand είναι ένας κολοσσός ρούχων αλλά ακόμη και ένα μικρό περίπτερο ή ένα δημόσιο πρόσωπο. Η έννοια του Brand είναι η φήμη που έχει κάποιος σε ένα κοινωνικό σύνολο ή μία αγορά. Είναι η γνώμη που έχει για κάποιον ο κόσμος όταν αυτός λείπει.

Η γνώμη που έχουν 10 άτομα για μία επιχείρηση είναι κουκίδες που βασίζονται σε διαφορετικές εμπειρίες που έχει κάθε ένα σε σχέση με την επιχείρηση.

Όλα όσα πιστεύει ο κόσμος για εμάς δημιουργούν το Brand μας.

Μπορείς να επηρεάσεις το πιστεύω του κόσμου; Φυσικά. Αυτή η διαδικασία λέγεται “Branding”. Για την ακρίβεια Branding είναι η διαδικασία του να “εκπαιδεύσεις” τον κόσμο να έχει μία συγκεκριμένη εικόνα, γνώμη, αίσθηση, άποψη για σένα ή την επιχείρηση σου. Μπορεί να πιστεύεις ότι είσαι καλύτερος του ανταγωνισμού σου λόγω της εμπειρίας σου στο χώρο. Αυτό μετράει μόνο αν το πιστεύει το κοινό σου. Για να μπορέσεις να μεταδόσεις στον κόσμο το μήνυμα ότι “εγώ είμαι καλύτερος του ανταγωνισμού μου λόγω της εμπειρίας μου”, θα πρέπει κάθε τι που κάνεις να βγάζει προς τα έξω αυτό το μήνυμα υποσυνείδητα.

Το παράδειγμα της Alfa Romeo

Οι μεγαλύτερες εταιρίες που γνωρίζουμε έχουν “πατήσει” επάνω σε κάποιο ισχυρό χαρακτηριστικό τους, το έχουν εμβαθύνει και προσπαθούν να μεταδίδουν στον κόσμο συνεχώς υποσυνείδητα ότι ξεχωρίζουν γι αυτό το πράγμα. Η Alfa Romeo όλα τα χρόνια της ζωής της μέχρι και σήμερα δεν έχει διαφοροποιηθεί στην αγορά της με την αξιοπιστία της, ούτε με την ασφάλεια της, ούτε με το status που δίνει στον οδηγό η κατοχή της (άλλες μάρκες σας έρχονται στο μυαλό σκεπτόμενοι αυτά τα χαρακτηριστικά). Είναι ο τρόπος ζωής. Η οδηγική εμπειρία. H φινέτσα. Αυτά έχει επικοινωνήσει στο κοινό της όλα αυτά τα χρόνια αυτή η εταιρία σε τέτοιο βαθμό που να μην έχει “πελάτες” αλλά φανατικό κοινό.

Η παραμικρή λεπτομέρεια στην επαφή σου με μία Alfa Romeo (από ένα σποτ μέχρι και τον τρόπο που θα σου μιλήσει ο πωλητής της) έχει επίπτωση στο Brand της Alfa Romeo χωρίς καν να οδηγήσεις ένα μοντέλο της. Όλες οι μικρές λεπτομέρειες που περνούν μηνύματα για μία επιχείριση, είναι η διαδικασία του Branding. Από τα χρώματα και το λογότυπο, τα slogan, το design στις εκθέσεις, τα έγγραφα που αφορούν το αυτοκίνητο, το site της εταιρίας, η τιμολογιακή πολιτική, η ύπαρξη και υποστήριξη του fan club κατόχων κ.α. χτίζουν λίγο λίγο αυτό που θέλει η εταιρία να πιστεύει ο κόσμος για εκείνη ακούγοντας το όνομα της. Το αποτέλεσμα τους;

Για να το καταλάβετε, σκεφτείτε πόσο δούλεψαν επάνω στο branding κάποιες εταιρίες που γνωρίζετε. Απλά συμπληρώστε με το μυαλό σας το παρακάτω quiz. Θα διαπιστώσετε πως όλες αυτές οι εταιρίες, έχουν πετύχει το σκοπό του branding τους γιατί δίπλα σε κάτι που τις χαρακτηρίζει, εσείς βάλατε το όνομα τους.

Quiz

  • Ποια μάρκα αυτοκινήτων σημαίνει
    • κοινωνικό status; Μ……
    • αξιοπιστία; Τ………
    • ασφάλεια; V……..
    • ταχύτητα; F……..
    • Design; ……  …….

Αν πιστεύετε οτι όλα αυτά αφορούν μεγάλες εταιρίες, σκέψου σε ποιο εστιατόριο σημαίνει για σένα ανωτερότητα, αξιοπιστία, ποιότητα ή status στην περιοχή σου… Αυτό είναι το αποτέλεσμα του Branding που έχει κάνει… ακόμη και αν δεν το έχει επιδιώξει συνειδητά.

Λοιπόν, εσένα πως θέλεις να σε ξέρει το κοινό σου; Έλα να το βρούμε μαζί και να “εκπαιδεύσουμε” το κοινό σου κατάλληλα.

 

Υπηρεσίες

One-to-One TikTok Training Course

Κάνε το Νο1 Trend των Social Media να δουλεύει για σένα!