Είναι σημαντικό όταν μία επιχείρηση κατασκευάζει το eshop της να έχει και μία επιδοτηση για να το υλοποιήσει. Αρκεί όμως αυτό για να έχει το eshop της μέλλον και να γίνει πετυχημένο; Ποια είναι τα σωστά βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ώστε να αξιοποιήσει ιδανικά ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ ή κάποιο αντίστοιχο για να μπορεί να έχει αύξηση πωλήσεων;
Κατασκευη eshop με επιδοτηση. Τι πρεπει να προσέξω;
Τις μέρες της πανδημίας η ανάγκη για κατασκευή eshop έχει γίνει πολύ έντονη και εμφανίζονται προγράμματα τα οποία επιδοτούν επιχειρήσεις για να στήσουν το δικό τους eshop. Με βάση το νόμο προσφοράς και ζήτησης, εμφανίζονται από παντού επιλογές προμηθευτών οι οποίοι υπόσχονται “τα πάντα όλα”. Η επιχείρηση που θέλει να μπει σε αυτά τα προγράμματα επιδοτηση κατασκευής eshop χρειάζεται απαραίτητα να είναι προσεκτική σε κάποιες ενέργειες και επιλογές ώστε να μην της κοστίσουν αργότερα.
Το eshop είναι σαν ένα δεύτερο μαγαζί ό,τι και να σημαίνει αυτό
Κάθε ένα eshop απαιτεί χρόνο και προσωπική ενασχόληση από τον επιχειρηματία σα να έχει ένα δεύτερο μαγαζί. Ακόμη και αν είναι καινούριο χωρίς πελάτες. Αν η επιχείρηση δεν έχει το χρόνο να διαθέσει σε αυτή την ενέργεια, τότε δε θα αποδώσει γιατί κανένας εξωτερικός συνεργάτης δε μπορεί να τα κάνει καλύτερα από την ίδια την επιχείρηση. Απαιτείται προσωπικός χρόνος για:
- Συνεχή ερεύνα ανταγωνισμού
- Επικοινωνία με προμηθευτές
- Επικοινωνία με online πελάτες
- Πέρασμα και διαχείριση προϊόντων στο eshop
- Επικοινωνία με συνεργάτες (π.χ. courier)
- Συνεχή προσαρμογή στις συνθήκες (π.χ. ειδικές προσφορές σε συγκεκριμένους προμηθευτές)
- Προβολή των προϊόντων και προσφορών στα social media
- Διαχείριση ερωτήσεων και αιτημάτων στα social media
Η Εταιρία κατασκευής του eshop δεν είναι απλή υπόθεση
Η επιλογή του συνεργάτη θα πρέπει να βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια. Η επιδότηση δεν κάνει την επιλογή πιο εύκολη επειδή δεν υπάρχει το κόστος στη μέση. Τα κριτήρια πρέπει να είναι:
- τεχνική τεχνογνωσία της εταιρίας
- δυνατότητα υποστήριξης μετά την κατασκευή
- δυνατότητα παροχής συμβουλευτικής σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου
- εμπειρία επάνω σε άλλα projects είτε του κλάδου είτε όχι
- αντίληψη marketing και διαφήμισης
Δεν επιλέγεις εταιρία να σου κατασκευάσει το eshop σα να επιλέγεις από ποιο μαγαζί θα αγοράσεις pampers.
-Δικό μας, 2021
Ο συνεργάτης που θα κατασκευάσει ένα eshop είτε είναι με επιδοτηση είτε όχι, πρέπει να κατέχει ένα ευρύ φάσμα γνώσης που δεν περιορίζεται μόνο στην τεχνική επάρκεια. Θα πρέπει να μπορεί να καταλαβαίνει εμπορικά ζητήματα και χαρακτηριστικά τη αγοράς. Ακόμη, χρειάζεται να μπορεί να υποστηρίξει το online marketing της επιχείρησης και να της αναδείξει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κατάλληλα. Δεν είναι “τεχνικός”. Είναι ένας πλήρης εμπορικός, και τεχνικός σύμβουλος όπως και σύμβουλος marketing και διαφήμισης.
Τέλος, δεν αρκεί να είναι “καλός”. Θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμος και βοηθητικός στην επιχείρηση ώστε αυτή να αναπτύξει τις δεξιότητες που χρειάζεται για να χειριστεί σωστά το eshop της.
Φερσου σαν πελατης
Οι περισσότερες επιχειρήσεις που δεν έχουν κατασκευάσει το eshop τους δεν έχουν επαφή και με τον καταναλωτή που βρίσκεται στο internet. Ένα απαραίτητο βήμα για κάθε επιχείρηση σε φάση κατασκευής eshop είναι να δει τι βλέπει ο εν δυνάμει πελάτης της. Πως ψωνίζει ο καταναλωτής του σήμερα; Πως δουλεύει το skroutz; Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μου στο internet; Τι τιμές παίζουν; Μπορώ να ανταγωνιστώ αυτή την αγορά; Ποιοι προμηθευτές μου “παίζουν” online;
Αυτές είναι μόνο κάποιες από τις ερωτήσεις που μία επιχείρηση πρέπει να αναζητήσει πριν ακόμη σκεφτεί να μπει σε κάποιο πρόγραμμα επιδοτησης eshop. Χωρίς ιδέα από αυτά, είναι πολύ πιθανό η νέα αυτή επιχειρηματική κίνηση να μην αποδώσει καθόλου γιατί όλα αυτά τα ζητήματα είναι καταλυτικά ώστε να αντέξει ένα eshop στο χώρο του internet και να πάρει μερίδιο από τη συγκεκριμένη πίτα.
Μία επιδοτηση στο eshop καλύπτει την αρχή. Μετά;
Το eshop ως ένα άλλο μαγαζί έχει ανάγκες που ξεπερνούν την κατασκευή του. Μία επιδότηση είναι ένα πολύ καλό βήμα για την πρώτη κίνηση όμως δεν είναι το μοναδικό. Η προώθηση του χρειάζεται επένδυση στη διαφήμιση. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η επιχείρηση αν βασιστεί μόνο σε μία επιδότηση για το στήσιμο αλλά δεν έχει κανένα πλάνο για την προώθηση του νέου της eshop, το έχει καταδικάσει γιατί θα είναι σαν ένα μαγαζί σε ένα βουνό χωρίς δρόμο.
Η απόκτηση επισκεπτών μπορεί να πραγματοποιηθεί με διάφορους τρόπους (π.χ. skroutz) αλλά δεν είναι βέβαιο ότι εμπορικά είναι εντελώς συμφέρουσα…
Το eshop θελει υπομονή και ο πελάτης μασάζ
Μέσα στο ασφυκτικά ανταγωνιστικό περιβάλλον ανταγωνισμού, για να κερδίσει μία επιχείρηση πωλήσεις χρειάζεται πολύ υπομονή και εξαιρετικό customer service. Είναι ο πιο σίγουρη λύση απόκτησης νέου πελατολογίου. Όμως ένα μεγάλο χαρτί είναι οι υπάρχοντες πελάτες οι οποίοι δε χρειάζονται καμία επιδότηση eshop για να ακολουθούν την επιχείρηση. Αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι πελάτες του ηλεκτρονικού καταστήματος γιατί ήδη την έχουν εμπιστευθεί και μπορούν να δώσουν τις πρώτες θετικές κριτικές τους (απαραίτητο εργαλείο στον κόσμο του internet πλέον).
Εσείς επιδοτηση για eshop; Μήπως ήρθε η ώρα;
Αλήθεια, ενδιαφέρεστε για υποβολή σε επιδοτούμενο πρόγραμμα επιδότησης eshop (όπως είναι το e-λιανικό); Επικοινωνήστε μαζί μας να δούμε όλα τα παραπάνω για την επιχείρηση σας και κατασκευάστε γρήγορα και αποδοτικά το δικό σας eshop.